Městský soud v Brně

Informační centrum Městského soudu v Brně

S účinností od 1. 1. 2013 zahájilo činnost informační centrum Městského soudu v Brně, které centrálně zajišťuje úkony pro účastníky probíhajících resp. ukončených soudních řízení uvedené níže. V této souvislosti byla k danému datu ukončena možnost vyřizování těchto úkonů na jednotlivých kancelářích soudu, vyjma úkonů souvisejících s vymáháním pohledávek na kancelářích účtárny vymáhání. Infocentrum nenahrazuje elektronickou podatelnu soudu.

Kontakty na informační centrum platné od 1. 1. 2013:

  • Kancelář:                    dv. 021 – přízemí vlevo
  • Telefonní spojení:       5465 33333
  • Faxové spojení:          5465 76333
  • Elektronická adresa:     infocentrum@msoud.brn.justice.cz

tato adresa není určena k zasílání žalob a podání - žaloby a podání ke spisovým značkám a pro správu soudu zasílejte na adresu elektronické podatelny podatelna@msoud.brn.justice.cz

Pracovní dny informačního centra:

  • PONDĚLÍ                 08:00 – 11:30             12:00 – 15:30
  • ÚTERÝ                     08:00 – 11:30             12:00 – 15:30
  • STŘEDA                   08:00 – 11:30             12:00 – 16:30
  • ČTVRTEK               08:00 – 11:30             12:00 – 15:30
  • PÁTEK                     08:00 – 11:30             12:00 – 14:30

Informační centrum zajišťuje na jednom místě pro účastníky soudních řízení ve všech agendách projednávaných před soudem nejběžnější úkony, zejména v souladu s právními předpisy poskytuje informace související s probíhajícím řízením, zajišťuje nahlédnutí do spisu či pořízení fotokopií ze soudního spisu, vyznačení doložky právní moci a vykonavatelnosti na všech soudních rozhodnutích. Centralizace těchto činností výrazně usnadní orientaci v budově soudu a zkrátí dobu potřebnou pro vyřízení těchto méně významných, nicméně nezbytných úkonů v jednotlivých řízení. Infocentrum nenahrazuje elektronickou podatelnu soudu.

Úkony zajišťované informačním centrem pro účastníky soudních řízení:

  • Snadnější a rychlejší přístup k informacím souvisejícím se soudním řízením
  • Získání potřebných informací o řízeních na jednom místě
  • Vyznačení doložky právní moci a vykonatelnosti na jenom místě, ovšem pouze způsobem fyzického připojení doložky právní moci a vykonatelnosti (nikoliv tedy doložky právní moci a vykonatelnosti v elektronické podobě, neboť tu budou i nadále vyznačovat příslušné kanceláře soudu, které mají ten který spis na starosti)
  • Získání úředního potvrzení o skutečnostech patrných ze spisu na jednom místě
  • Pořízení kopií ze spisu na jednom místě
  • Možnost objednání si nahlížení do spisu nebo studium spisu

Upozornění: Za účelem možnosti nahlédnutí do soudních spisů je vhodné se telefonicky, faxem, nebo emailem předem objednat, a to prostřednictvím shora uvedených kontaktů. S ohledem na počet míst vyhrazených v prostorách informačního centra pro studium soudních spisů Vám doporučujeme využít předchozí objednávky, jinak se můžete vystavit nebezpečí delší čekací doby či nutnosti objednání se na jiný termín.

Informace jsou poskytovány po celou dobu úředních hodin informačního centra. Poslední účastník je přijímán 15 minut před skončením úředních hodin informačního centra, a proto svůj příchod prosím přizpůsobte časové náročnosti Vámi požadované služby. Nahlížení do spisu je ukončeno 10 minut před skončením úředních hodin. V případě kopií pořízených soudem je žádost zpoplatněna podle zák. č. 549/91 Sb., o soudních poplatcích.

Nahlížení do spisů je monitorováno kamerovým systémem a záznamy jsou ukládány.

Činnost informačního centra je blíže popdána zde

činnost informačního centra, způsob a lhůty pro vyřízení